Politik

Valg 2022: Det kæmper Dansk Aktionærforening for

Se de fem vigtigste mærkesager for Dansk Aktionærforening.

Mikael Bak

Direktør i Dansk Aktionærforening

I Dansk Aktionærforening arbejder vi 365 dage om året på at sikre dig og de andre private opsparere de bedste vilkår. Herunder er et uddrag af de mærkesager, vi kæmper for.

Det handler om at sikre en bedre opsparings- og investorkultur for alle danskere uanset deres partifarve.
Det skal være enkelt og nemt at spare op og investere, og alle skal kunne få en del af den gevinst, der på lang sigt er ved at investere. Til gavn for den enkelte og til gavn for væksten og udviklingen i det danske samfund.

Vi skal have mange flere private i gang med at spare op gennem investering, og vi skal hjælpe mange flere virksomheder – også små virksomheder – med at skaffe kapital til fremtidens vækst og den bæredygtige omstilling.

Vores fem vigtigste mærkesager:

1) Vi ønsker en forenkling af beskatningen på investering med en flad aktieskat på 27 procent.

2) Det skal være lettere at investere privatadministrerede pensionsmidler i unoterede aktier.

3) Vi skal have afskaffet lagerbeskatningen for de private investorer – det er urimeligt at man skal betale skat af gevinster man ikke har realiseret, og det kan have katastrofale konsekvenser.

4) Vi skal have loftet på Aktiesparekontoen hævet til minimum 250.000 kroner, så vi kan få en ordning, der er konkurrencedygtig. Gerne med vilkår som i den svenske, norske eller finske ordning.

5) Investering skal på skoleskemaet, med undervisning i udskolingen fra 8-10 klasse sammen med innovation og iværksætteri.

Klik på de enkelte punkter og læs mere om vores holdning.

Bliv medlem!

Til dig, der ønsker medlemskab, ubegrænset adgang og 9 årlige magasiner af Aktionæren leveret til din postkasse.

(For personer med bopæl i Danmark, Færøerne eller Grønland)

Årskontingent svarende til 58 kr./md. inkl. moms.

Frem til valgaftenen d. 1. november får du lige nu 33% på første års medlemskab, ved at benytte rabatkoden "Investorkultur", og du modtager seneste magasin af Aktionæren gratis (værdi 89,95).