Stor interesse for at lære mere om aktiesparekontoen

Billede
Aktiesparekontoen er en ny, attraktiv ordning, der henvender sig til den almindelige dansker. Dansk Aktionærforening meldte alt udsolgt allerede efter et par timer, da foreningen åbnede for tilmeldingerne til et webinar om aktiesparekontoen.

I anledning af det hævede loft på aktiesparekontoen fra den 1. juli har de private investorers interesseorganisation, Dansk Aktionærforening, designet et webinar om, hvordan man helt lavpraktisk opretter og får glæde af en aktiesparekonto. Det viste sig hurtigt at være en langt større succes, end foreningen havde regnet med.

Pladserne blev revet væk på blot et par timer, og der står flere hundrede på venteliste.

”Vi kipper glad og gerne med flaget i dag. Aktiesparekontoen er en nem, enkel og attraktiv ordning med lav beskatning og uden bindinger. Vi ved, at en lang række nye investorer står på spring,” siger direktør i Dansk Aktionærforening, Mikael Bak, og fortsætter:

”Mange private har i dag penge stående i banken til nul eller negativ rente. De kan derfor få glæde af den nye aktiesparekonto. Og vi glæder os over den store interesse for at lære mere om ordningen, som har været en mærkesag for foreningen.”

Mikael Bak peger også på, at ordningen kan være interessant for forældre og bedsteforældre, der vil hjælpe deres børn eller børnebørn på vej med en børneopsparing.

Foreningen vil imødekomme den store interesse ved løbende at rulle flere webinarer ud hen over sommeren.

Se mere på Aktionærforeningens hjemmeside, www.shareholders.dk, hvor der også udbydes kurser, der henvender sig til både nye og erfarne investorer.

Se også ”Aktionærerne Sommerspecial”, Aktionærforeningens tv-program, der fejrer aktiesparekontoen med en debat om investorkulturen. Programmet har premiere torsdag den 2. juli kl. 17.00 på dk4.

Kontakt Mikael Bak, direktør hos Dansk Aktionærforening for yderligere oplysninger og kommentarer.

Mail: mb@shareholders.dk.

Du finder pressefotos af Mikael Bak her.