Investorernes stemme fylder rundt: 40 års jubilæum

Det er gratis at tilmelde sig Dansk Aktionærforenings nyhedsbrev, hvor du får aktietips hver uge.

1984. Det var året, hvor Apple præsenterede den første Mac-computer, Indiens præsident Gandhi blev myrdet, og USA’s præsident Ronald Reagan blev genvalgt. Ligeledes var det året, hvor Dansk Aktionærforening blev stiftet. I spidsen for foreningen stod advokat Erik Werlauf, og samme år udkom første udgave af Aktionæren med sine dengang blot fire sider.

I år har Dansk Aktionærforening 40-års jubilæum. Det markerer vi gennem en række artikler og analyser, der ser tilbage på årene, der er gået. I anledning af jubilæet har vi spurgt et par af de personer, der har kæmpet for investorernes interesser gennem årerne, og har været med til at sætte foreningen på landkortet.

Claus Silfverberg: Foreningens professionelle gennembrud: Et par ord fra Claus Silfverberg

Niels Mengel: En vej ud af finanskrisen

Inger Kehlet: Klar til fremtidens investorer