Analyse

Boozt: Onlinesalg vokser trods genåbning

Billede
Boozt oplevede betydelig medvind i 2020 under coronakrisen. De første indikationer fra selskabet tyder på, at fremgangen er fortsat i 2021 – selv efter samfundet er begyndt at åbne op igen.
Billede

Af
Johannes Møller

partner og porteføljeforvalter hos MW Compounders

Denne analyse blev bragt i Aktionæren 4, 2021.

Stigende onlinehandel var den store historie i 2020, men som investorer lever vi ikke af fortiden, men af fremtiden. Derfor er spørgsmålet, hvad der vil ske med online handel, når samfundet åbner op igen. Har vi forbrugere fået så meget smag for at handle online, at vi aldrig rigtigt vender tilbage til indkøbscentre og butiksgader?

Indtil videre tyder udviklingen på, at onlinesalget brager videre. Boozt opjusterede i midten af april forventningerne til 2021 baseret på stærke salgstal i starten af april. Dette kan lyde som en kort periode at basere en opjustering på, men perioden er vigtig, fordi den ligger efter genåbningen og dermed indikerer, at onlinesalget kan fortsætte med at stige.

Bliv medlem for kun 595;- årligt

Du får:

  • Vores digitale arkiv
  • 9 x Magasinet Aktionæren med post
  • Lokale arrangementer & events
  • Rabat på handel med aktier
  • Gratis hotline - kun for medlemmer
  • Rabat på kurser
  • Forbrugervejledning
  • Stærke medlemsrabatter
Læs mere Icon