På Folkemødet: Regulering må ikke blive en hæmsko

Investorernes stemme har lydt i en række debatter til Folkemødet på Bornholm i disse dage. Blandt andet lyder det fra foreningens direktør, at regulering ikke må blive en hæmsko.

Det er gratis at tilmelde sig Dansk Aktionærforenings nyhedsbrev, hvor du får aktietips hver uge.

Vores folk på Bornholm melder om stor interesse for at høre, hvordan de private investorers organisation ser på de emner som fylder på årets Folkemøde.

Torsdag eftermiddag bød på en debat om fremtidens vækstinvesteringer med blandt andet Nasdaqs Carsten Borring og senere samme dag stod den på en paneldebat om ESG-rapportering. Her var temaet, om reguleringen er gået for vidt, og om det overhovedet tilfører værdi.

Det var direktør i Dansk Aktionærforening Mikael Bak, der var foreningens repræsentant i panelet, der også bestod af blandt andet tidligere undervisningsminister Tommy Ahlers.

Regulering må ikke blive en hæmsko

Mikael Bak slog et slag for, at de private investorer har brug for fundamentalt sunde og veldrevne selskaber, og at vi på den ene side anerkender reguleringen, men omvendt også skal passe på, at den ikke bliver en hæmsko for innovation og udvikling.

Samtidig bør selskaberne ikke blot fokusere på grøn omstilling men også social ansvarlighed, lød et af synspunkterne fra Mikael Bak.

Se Dansk Aktionærforenings billeder fra Folkemødet

Fredag aften kl. 20.00 var der så premiere på en helt særlig udgave af Fattigrøvsklubben, det alternative samarbejde med Nørrebro Teater, hvor kendte gæster dystede i en musikalsk dj-battle. Under denne event skulle alle sange handle om penge, afkast, succes og fiasko.

Se fotos fra FM her, og følg med i de næste dage, når vi også følger op på lørdagens program, og bringer et interview med Mikael Bak om foreningens oplevelser på Folkemødet.

Se foreningens program på Folkemødet

Igen i år får de private investorers stemme masser af taletid på Folkemødet på Bornholm. Dansk Aktionærforening stiller op i 6 debatter og spændende events fra torsdag til lørdag.

Foreningen er repræsenteret af Mikael Bak, ligesom også foreningens politiske konsulent Lisbeth Grænge er med på Bornholm.

Se Dansk Aktionærforenings billeder fra Folkemødet

Se listen over debatter og events, vi deltager i herunder.

Er du på Bornholm, så kig forbi. Ellers kan du også følge med her på siden eller på hos Dansk Aktionærforening på Linkedin, hvor vi bringer opdateringer fra torsdag eftermiddag, når de fleste beslutningstagere og debattører mødes til Folkemødet 2023.

Her er udvalgte aktiviteter de kommende dage:

• Torsdag kl. 16.00: Fremtiden for vækstbørserne, Iværksætterskibet, H5
  • Torsdag kl. 16.45: Er ESG-rapporteringen gået for vidt?, Vandscenen, H8
  • Fredag kl. 11.30: Topchefernes lønninger, hvor går grænsen?, H4
  • Lørdag kl. 15.00: Fattigrøvsklubben, finansiel inklusion + musikquiz, Finansteltet G31

Musikalske debatter:

• Fredag kl. 20.00: Fattigrøvsklubben DJ-battle, med Nørrebro Teater og Pelle Dragsted, J27 Kæmpestranden
  • Lørdag kl. 21.15: Fattigrøvsklubben, Politisk DJ-battle, Benny mod Jan, Socialdemokratiet mod Venstre, J27

Se Dansk Aktionærforenings billeder fra Folkemødet

Kig forbi og hils på. Eller følg med på shareholders.dk eller i Dansk Aktionærforenings nyhedsbrev.

Herunder kan medlemmer se Dansk Aktionærforenings seneste tv-program, der også bliver sendt på dk4.

Bliv medlem for kun 795,- årligt

Du får:

Svarende til 66 kr./md.

Ubegrænset adgang - og meget mere. Læs om alle medlemsfordele her!

• Aktietips & artikler
  • Ugentlige nyhedsbreve
  • 9 magasiner af Aktionæren
  • Danmarks største rabatportal
  • Analyser
  • Aktie-TV & videoer
  • Arrangementer & events
  • Masterclasses
  • Guides
  • Lokalforeningsnetværk
  • Investorredskaber
  • Digital uddannelse & kurser
  • Konkurrencer
  • InvestorSparring
  • Adgang til InvestorUgen
  • Støtter aktionærdemokratiet

Ingen binding, kan altid opsiges til udløb af kontingentperiode.

Du får også tilsendt seneste nummer af magasinet Aktionæren ved indmeldelse (værdi 79,95).

Medlemskabet fornyes årligt - priserne er inkl. moms.

Bliv medlem Icon