Kom til gratis seminar: Værdien af finansiel rådgivning

Hvordan står det til med den finansielle rådgivning til private investorer? Det bliver der sat fokus på ved et gratis seminar onsdag d. 30/08 kl. 15.00-17.00 på Copenhagen Business School i København.

Danmark halter efter de andre nordiske lande, når det kommer til investeringskulturen. Hvad kan vi gøre for at afhjælpe, at alle for mange midler blot står som indestående på bankkonti (og taber købekraft) i stedet for at være placeret i fx aktier til glæde for den enkelte investor og for økonomien som helhed. Er det rådgivningen, der halter? Kom og vær med til en eftermiddag i rådgivningens tegn, hvor vi sætter fokus på den finansielle rådgivning og dens værdi.

Kig forbi og bliv klogere på hvad rådgivning om investering betyder, og hvordan det står til i 2023 med rådgivernes rolle. Der vil være hovedtalere fra den akademiske verden og den finansielle sektor, inklusiv Dansk Aktionærforenings direktør, Mikael Bak.

I de senere år har forbrugere over hele verden taget mere ansvar for deres økonomiske velbefindende. Samtidig ændrer de finansielle markeder sig hurtigt, og finansprodukter er blevet mere og mere komplekse og kræver solid finansiel viden fra den enkelte. Under vores arrangement vil vi undersøge den finansielle industris og den finansielle rådgivers rolle som mægler i denne stadig mere komplekse finansielle verden.

15:00 – 15:10 — Indledning v/ Lars Ohnemus, Director of CCG

15:10 – 15:30 — Et akademisk perspektiv v/ Prof. Oscar Stolper, University of Marburg

15:30 – 15:50 — Et industri perspektiv v/ Jacob Hvidberg Falkencrone, chefanalytiker i Danske Bank

15:50 – 16:10 — Et investor perspektiv v/ Mikael Bak, CEO i Dansk Aktionærforening

16:10 – 17:00 — Paneldebat om værdien af finansrådgivning med Oscar Stolper, Jacob Hvidberg Falkencrone, Mikael Bak, Nic Schaub og Florian Hett.

Efterfølgende — Reception with light refreshments

OBS: Arrangementet foregår på engelsk.

DATO      30.08.2023
STED      Porcelænshaven 22, PHRs20 - Råvarebygningen, 2000 Frederiksberg

Dette arrangement er ideelt for finansprofessionelle, finansielle rådgivere, forskere, politiske beslutningstagere og undervisere, der er interesserede i at forstå betydningen af finansiel rådgivning.