Investerer du ansvarligt? eller investerer du i ansvarlige virksomheder?

Begreber som "Ansvarlige investeringer" bliver brugt vidt og bredt i dag. I den forbindelse undersøger to specialestuderende fra RUC hvordan private investorer forholder sig til de dilemmaer, der er forbundet med ansvarlig investering og hvordan man udfører ansvarlig investering.

Du kan hjælpe dem med deres dataindsamling ved at besvare spørgeskemaet i linket nederst på siden.

I dag er det blevet nemmere og mere populært end nogensinde at investere ansvarligt, og vi har brug for din hjælp til at blive klogere på hvordan du er motiveret til at investere ansvarligt. For hvordan investerer du ansvarligt? og er der forskel på om man investerer i ansvarlige virksomheder eller om man har en ansvarlig strategi?

Vi er to specialestuderende på Roskilde Universitet som begge læser en kandidatgrad i Social Entreprenørskab og Ledelse. I forbindelse med vores dataindsamling, vil vi gerne høre dine tanker og praksisser i forbindelse med ansvarlige investeringer.
Udover spørgeskemaet som vi håber du vil udfylde herunder, vil vi også holde opfølgende interviews samt interviews med professionelle i investeringsverdenen. Tilsammen skal det gøre os klogere på nuancerne i hvordan man som privat investor forstår ansvarlig investering.

Der er ingen svar som er mere rigtige end andre, da vi blot skal finde indsigter i det spændingsfelt der ligger mellem intentioner, værdier og målet om ansvarlighed. Det tager ca. 10 minutter at besvare

Tusinde tak for at du vil hjælpe os med at blive klogere på ansvarlig investering, og vi håber at du vil sige ja til at vi må kontakte dig med henblik på at få lidt flere ord på dine svar.

De bedste hilsner,
Bertram Christensen
Jonathan Hadberg Stephansen

Opret din egen spørgeundersøgelse til brugerfeedback