Finansiel rådgivning i fokus på CBS-konference

Det er gratis at tilmelde sig Dansk Aktionærforenings nyhedsbrev, hvor du får aktietips hver uge.

Har finansiel rådgivning værdi? Er folk villige til at betale for den? Det var nogle af de spørgsmål, der var i fokus, da nationale og internationale eksperter fra bl.a. universitetsverdenen og bankverdenen onsdag var samlet til konference på CBS i København.

Anledningen var at Center for Corporate Governance sammen med bl.a. Danske Bank har sat fokus på at forske yderligere i værdien af finansiel rådgivning anno 2023.

Direktør Mikael Bak, fra Dansk Aktionærforening, var inviteret med et oplæg om de private investorers syn på rådgivningen fra særligt de danske banker, samt vigtigheden af at uddanne nye investorer, så de kan finde vej i den finansielle jungle.

Fattigrøvsklubben på fredag - tag en ven med gratis

Fra en velbesøgt sal lød der spørgsmål om, hvordan man gør det endnu lettere at investere bæredygtigt, og om hvordan man kommer igennem til de unge, der er vant til at hente alle informationer på digitale platforme.

Et forslag var, at man skulle lave et årligt tjek på ens investeringer – ganske som man jævnligt får tjekket sine tænder hos tandlægen, får et årligt helbredstjek hos lægen osv. Nye digitale muligheder blev luftet og der var livlig debat. Der blev særligt sat fokus på, hvordan man får sat større fokus på rådgivning om at håndtere risici ved investering, frem for kun at jagte afkast, som i de kommende år kan blive mere usikkert.

I paneldebatten The Value of Financial Advice deltog foruden Mikael Bak, Lars Ohnemus, Director of CCG, Prof. Oscar Stolper, University of Marburg, Jacob Hvidberg Falkencrone, Principal Analyst at Danske Bank, Prof. Nic Schaub WHU-Otto Beisheim School of Management, Professor of Digital Economics Florian Hett, og Prof. Dr. Andrej Gill begge fra Johannes Gutenberg-University Mainz.

Bliv medlem af Dansk Aktionærforening