Dansk Aktionærforening til Folkemødet med 'aktier for alle'

Dansk Aktionærforening var på Folkemødet på Bornholm med en række mærkesager. Foreningen deltog i debatter om bæredygtige investeringer, socialt entrepreneurskab, 'aktier for alle' og så var vi i dialog med politikere og rådgivere på tværs af Folketinget.

Folkemødet 2021 bød på flere interessante møder og debatter for Dansk Aktionærforening.

“Der har aldrig været større interesse for privat investering end i år,” lød det fra direktør Mikael Bak inden han tog hul på debatterne.

Foreningen har deltaget i debatter om bæredygtige investeringer, socialt entrepreneurskab og været i dialog med politikere og rådgivere på tværs af Folketinget.

“Det har været et markant mindre folkemøde end normalt, men særligt det politiske Danmark har været til stede, og det har i år været muligt at få taletid hos nogle af de vigtige rådgivere og lobbyister, som normalt er sværere at få fat på,” siger Mikael Bak.

På folkemøde med mærkesager
Dansk Aktionærforenings mærkesager “Aktionærdemokrati” og “Aktier for alle” var centrum gennem tre dages møder og events, og et af de mere profilerede arrangementer løb af stablen lørdag kl. 13.00, hvor foreningens direktør Mikael Baks havde en debat med Enhedslistens Pelle Dragsted på det populære Gæstgivergården lørdag klokken 13.00. Hele debatten kan du se på vores Facebook-side lige her.

“Målet er at bringe fokus på, at aktiekulturen har sine rødder i hele samfundet både højt og lavt. Og at række armene ud til dialog også med partier der normalt ikke støtter aktiefremmende vilkår” lød det fra Mikael Bak, der uddybede:

“Det skaber goodwill til foreningen, at vi er med til at skabe dialog på tværs mellem finanssektoren, foreningerne og folkestyrets repræsentanter”, fortæller Mikael Bak.

Han påpegede, at foreningens motto – ’aktier for alle’ – har givet god mening og fået vinger i løbet af det seneste år, hvor tusindvis af nye investorer er strømmet ind på aktiemarkedet og ind som medlemmer af Dansk Aktionærforening.