Analyser

Netsalg løfter Matas

Billede
Coronakrisen har fået danskerne til at købe mere hos Matas. Onlinesalget stiger markant, samtidig med at butikkerne fornys, og der satses på egne produkter.
Billede

Af
John Stihøj

Analytiker og ejer af Aktieinfo

Denne analyse blev bragt i Aktionæren 9, 2020.

Coronakrisen har ramt visse sektorer hårdt, men Matas har formået at komme styrket igennem første bølge af pandemien. Det skyldes ikke mindst selskabets strategiske valg om at arbejde med flere salgskanaler.

Omsætningen er i første halvår af det forskudte regnskabsår 2020/21 (frem til 30/9) steget med 10,7 procent og onlinesalget med 120 procent. Dermed kan konkluderes, at Matas har klaret udfordringerne fra corona og fra den øgede konkurrence fra Normal-kæden og Rituals på bedste vis.

Bliv medlem for kun 795,- årligt

Du får:

Svarende til 66 kr./md.

Ubegrænset adgang - og meget mere. Læs om alle medlemsfordele her!

  • Aktietips & artikler
  • Ugentlige nyhedsbreve
  • 9 magasiner af Aktionæren
  • Danmarks største rabatportal
  • Analyser
  • Aktie-TV & videoer 
  • Arrangementer & events
  • Masterclasses
  • Guides
  • Lokalforeningsnetværk
  • Investorredskaber
  • Digital uddannelse & kurser
  • Konkurrencer
  • InvestorSparring
  • Adgang til InvestorUgen
  • Støtter aktionærdemokratiet

Ingen binding, kan altid opsiges til udløb af kontingentperiode.

Du får også tilsendt seneste nummer af magasinet Aktionæren ved indmeldelse (værdi 79,95).

Medlemskabet fornyes årligt - priserne er inkl. moms.

Bliv medlem Icon