• Med cirka 500 millioner brugere er Activision Blizzard verdens største uafhængige spiludbyder. Forretningsmodellen er stærk og genererer en flot fri pengestrøm. Foto: Activision Blizzard
    Med cirka 500 millioner brugere er Activision Blizzard verdens største uafhængige spiludbyder. Forretningsmodellen er stærk og genererer en flot fri pengestrøm. Foto: Activision Blizzard
02. september 2016 kl. 09.55
Activision Blizzard: Spil for alle pengene
Markedet for digitale spil vokser 6-8 procent om året, og med Activision Blizzard får du adgang til det hurtigst voksende segment inden for spilindustrien, nemlig spil på mobilen.
Af Mette Østerbye Vejen, Cand.merc.fir.

Activision er grundlagt i 1979 og har gennem fusioner og opkøb skabt en af verdens største udbydere af interaktive spil. Selskabet er opdelt i fem forskellige enheder: Activision og Blizzard Entertainment udvikler, distribuerer og udgiver interaktiv underholdning til konsoller, pc og mobile enheder.

 

Blandt de bedst kendte spil er Call of Duty, Skylanders og World of Warcraft.

 

King Digital Entertainment udvikler interaktiv underholdning til den mobile platform og står bag blandt andet Candy Crush.

 

Media Networks binder selskabets spil, platforme og geografier sammen, mens Activision Blizzard Studios laver film og tv-serier baseret på selskabets spil.

Opkøb i det hurtigst voksende segment

Børn, unge og gamle kaster sig over spil på nettet og på diverse konsoller, men det hurtigst voksende segment i spilindustrien er på den mobile platform. Med købet af King Digital Entertainment tidligere i år fik Activision Blizzard cementeret sin position på denne platform, da selskabet gik fra at have 80 millioner brugere til at have 500 millioner brugere på den mobile platform...

 

 

Læs resten af analysen i Aktionæren 6/2016 (kun for medlemmer)

 

Eller køb et medlemskab og få adgang med det samme >>

 Tilmeld dig Aktionærens Nyhedsbrev

For medlemmer

For ikke-medlemmer

Læs Aktionæren

Medlemmer modtager Danmarks bedste magasin for aktieinvestorer, Aktionæren, 9 gange om året.

Læs magasinet her.

 

Aktionæren udkommer:

  

  • Aktionæren 3/2021
    Uge 16
  • Aktionæren 4/2021
    Uge 20
  • Aktionæren 5/2021
    Uge 25
  • Aktionæren 6/2021
    Uge 36
  • Aktionæren 7/2021
    Uge 40
  • Aktionæren 8/2021
    Uge 45
  • Aktionæren 9/2021
    Uge 50

 

 

Har du ikke modtaget det seneste nummer af Aktionæren?

Så udfyld denne formular

11 gode grunde til at være medlem

Læs om fordelene her
Investorviden: Se alle 10 afsnit af Aktionærerne, hvor vi går tæt på de private investorers rejse gennem et historisk Corona-forår.

InvestorOrdbogen er Dansk Aktionærforenings ordbog om aktier, obligationer, investering og meget mere.

 

Søg i InvestorOrdbogen her: