27. april 2012 kl. 00.00
ATP frygter nye bobler
ATP's topchef, Lars Rohde, mener, at flere pile peger i retning af overophedning, og derfor er det nu mere "frygt end grådighed", der styrer investeringerne. "Der er så mange røde og gule lamper, der blinker lige nu. Vores filosofi internt er, at det selvfølgelig kan gå godt. Der er spæde tegn herpå, men mange ting skal altså gå godt, førend at det går godt," påpeger Lars Rohde. Han mener, de mange år med lave renter har sendt investorernes risikoappetit usundt i vejret. "Det er ret besværligt at skabe pæne pensioner, når renten er tæt på nul. Vi må hele tiden overveje, hvilke typer risici vi kan påtage os i en verden, hvor man godt kan få den tanke, at prisen på alle andre aktiver end rentebærende aktiver er pumpet op, fordi investorerne ikke kan holde ud at se en rente på 1,7 pct. på en tiårig statsobligation," siger Lars Rohde.
Dagbladet Børsen / Borsen.dk
Denne side stammer fra vores gamle hjemmeside og kan derfor se lidt underlig ud, mangle billeder etc. Hvis du støder på noget, som gør det svært at læse indholdet, så skriv gerne til webmaster@shareholders.dk
Læs artiklen >>