24. marts 2011 kl. 00.00
Danisco-bejlers rådgiver anser købstilbud for lavt
Hans Gregersen, Nordea-analytiker og tidligere investor relations-chef i Danisco, vurderer i en ny analyse, at Danisco kan være meget mere værd end det afgivne købstilbud fra amerikanske Dupont. Analytikeren fra Nordea - den bank, der samtidig rådgiver DuPont i handlen - har værdiansat Danisco ud fra to forskellige metoder: En såkaldt sum-of-the-parts-vurdering (der værdiansætter hver enkelt enhed i Danisco ud fra den værdi, den ville have, hvis enheden blev udskilt og solgt) prisfastsætter Danisco til 757 kr. pr. aktie. En såkaldt discounted cash flow-vurdering (der fastsætter nutidsværdien af forventede fremtidige pengestrømme i Danisco) får Nordea til at værdisætte Danisco til 973 kr. pr. aktie. Det er henholdsvis 14 og 46 procent over købstilbuddet på 665 kr. pr. aktie.
Dagbladet Børsen
Denne side stammer fra vores gamle hjemmeside og kan derfor se lidt underlig ud, mangle billeder etc. Hvis du støder på noget, som gør det svært at læse indholdet, så skriv gerne til webmaster@shareholders.dk
Læs artiklen (kræver abonnement) >>