09. februar 2011 kl. 00.00
Danske Bank er en af de farligste banker i Europa
Ny international forskning stempler Danske Bank som en af Europas særlig farlige banker. Farlig i den forstand, at bankens størrelse - flere gange større end det danske bruttonationalprodukt - og dens grænseoverskridende aktiviteter har den effekt, at problemer i banken kan rive tæppet væk under ikke blot dansk økonomi, men også under lande som Finland og Irland, og dermed medvirke til en ny finanskrise i hvert fald i Europa. Frygten for, at store europæiske banker som Danske Bank i fremtiden krakker, får nu et politisk flertal herhjemme til at kræve, at Danmarks største bank polstrer sig yderligere med et tocifret milliardbeløb - noget, der ifølge Finansrådet kan tvinge banken til at hæve sin udlånsrente med omkring 1 procent.
Poltiken / Politiken.dk
Denne side stammer fra vores gamle hjemmeside og kan derfor se lidt underlig ud, mangle billeder etc. Hvis du støder på noget, som gør det svært at læse indholdet, så skriv gerne til webmaster@shareholders.dk
Læs artiklen >>