30. maj 2017 kl. 13.22
2016: Travlt år for Dansk Aktionærforening
Stigende aktivitetsniveau og forbedret indtjening. Det var nogle af hovedpunkterne for Dansk Aktionærforening i 2016, viser det regnskab, der blev godkendt på repræsentantskabsmødet i weekenden.

PRESSEMEDDELELSE: Foreningen for private investorer, Dansk Aktionærforening, kom godt ud af 2016. Omsætningen steg med 10 procent til 11,4 millioner kroner, og overskuddet endte på knap 900.000 kroner.

”Specielt glædeligt er, at vi har set et øget aktivitetetsniveau i hele organisationen. Vores lokale afdelinger har afholdt flere medlemsmøder, og der er fremgang i antallet af aktieklubber, hvor vores medlemmer mødes og udveksler viden og erfaring om forskellige investeringsmuligheder,” siger formanden for Dansk Aktionærforening, Niels Mengel.

Dansk Aktionærforening centralt har udbygget konceptet omkring de fire årlige investordage, og der har været et stigende antal investorpræsentationer i forbindelse med børsintroduktioner, ny-emissioner m.m.

De private investorers vagthund

Der har dog også været begivenheder i årets løb, som har kaldt på Dansk Aktionærforenings rolle som de private investorers vagthund. Foreningen har således blandt andet været aktivt involveret i sagerne om Mols-Linien, Lauritz.com og NETS A/S og har givet udtryk for den private investors syn på disse sager.

Også i sagen om OW Bunker, hvor op mod 4000 investorer er organiseret i en underforening under Dansk Aktionærforening, blev der gjort fremskridt, fordi stævningen mod de tidligere ejere og den tidligere ledelse blev indleveret i december måned 2016.

”Med resultatet for 2016 er der grundlag for, at vi kan styrke Dansk Aktionærforenings arbejde med at sikre rimelige vilkår for private danske investorer,” siger Dansk Aktionærforenings direktør, Leonhardt Pihl.

”Vi er også godt positioneret til at udbygge vores fysiske og digitale tilbud til medlemmerne. Det ser faktisk lovende ud,” siger han.

Yderligere information:
Download Dansk Aktionærforenings årsberetning 2016 her