27. maj 2016 kl. 15.05
Medlemsfremgang og overskud i Dansk Aktionærforening
Foreningen for private investorer, Dansk Aktionærforening, kom ud af 2015 med økonomisk overskud og medlemsfremgang for andet år i træk.

2015 blev et rigtig godt år for Dansk Aktionærforening. Foreningen fik flere medlemmer, udbyggede sine populære investormesser og realiserede et overskud før skat på 0,6 mio. kr. ud af en stigende omsætning på 10,4 mio. kr. Det viser foreningens årsberetning, som fredag blev godkendt af Dansk Aktionærforenings repræsentantskab.

“Vi er meget tilfredse med vores resultater for 2015. De giver os et stabilt fundament for vores arbejde med at klæde danskerne på til bedre afkast og lavere omkostninger på deres investeringer,” siger formand Niels Mengel, som dermed for andet år i træk har tiltrukket flere medlemmer - efter en årrække med faldende medlemstal efter finanskrisen.

Ved udgangen af 2015 servicerede Dansk Aktionærforening cirka 20.000 private danske investorer: 12.823 medlemmer i Dansk Aktionærforening og en række specialforeninger vedrørende Amagerbanken, Tønder Bank og OW Bunker.

“Det absurde forløb med OW Bunker har gjort det tydeligt for mange, at det er vigtigt, at vi som interesseorganisation arbejder for redelige vilkår for investorerne - og at vi er der til at bakke op, når sådan en sag skal føres ind i retssystemet,” fortæller Niels Mengel.

Foreningen arbejder desuden med områder som mere gennemskuelige omkostninger i investeringsforeninger, lavere skat på investeringer, flere børsnoteringer i Danmark og bedre vilkår for aktionærerne ved afnoteringer som i Mols-Linien.

“Og så er vores primære rolle selvfølgelig at give medlemmerne konkret og direkte anvendelig viden til deres investeringer gennem vores magasin, vores relancerede digitale medier og vores mange møder og kurser rundt om i Danmark. Bare i de kommende par uger er vi for eksempel med til at arrangere aktionærmøder med DONG’s ledelse og inviterer til stor investormesse i Aarhus,” fortæller Dansk Aktionærforenings direktør, Jens Møller Nielsen.

Dansk Aktionærforening har i 2015 også investeret en del ressourcer i digitalisering, så foreningen i dag står med et helt nybygget webunivers til medlemmerne - såvel som nye systemer til nyhedsbreve, medlemsservice, økonomi, salg med videre.

Yderligere information
Download Dansk Aktionærforenings årsberetning 2015 her: http://www.shareholders.dk/dansk-aktionaerforening/102026

Jens Møller Nielsen
Direktør, Dansk Aktionærforening