09. april 2016 kl. 12.56
Debat: Er certifikater spekulation eller sund investering?
Banker og uvildige rådgivere tørner tirsdag sammen i en paneldebat om nye investeringsprodukter på InvestorDagen i København. Er certifikater et nyt, stærkt redskab i investorernes værktøjskasse – eller er de et risikabelt påfund, som private danskere bør holde sig fra?

Certifikater eller ETN'er er et nyt investeringsprodukt på det danske marked. Hvad kan man bruge certifikater til? Hvem bør bruge dem? Hvem bør ikke bruge dem? Og hvilke risici skal man være opmærksom på?

Det er emnet, når Dansk Aktionærforening på InvestorDagen på tirsdag byder alle interesserede til paneldebat om de forholdsvis nye investeringsprodukt certifikater. Det er investeringsprodukter, som blandt andet bruges til at geare sine investeringer og til at investere i faldende markeder.

I debatten deltager Nordea og Commerzbank, der begge udbyder certifikater, Nordnet, der formidler certifikater, og uvildige rådgivere fra Optimal Invest og Finanshuset i Fredensborg, som er kritiske over for certifikater. Direktør i Dansk Aktionærforening Jens Møller Nielsen vil være ordstyrer i debatten, der afslutter InvestorDagens nye After Work-program tirsdag den 12. april klokken 20.30-21.15.

Mange spændende hovedtalere

Investeringslystne danskere får på InvestorDagen desuden mulighed for at møde nogle af dansk erhvervslivs absolutte topfolk. Blandt andet:

• Thomas Schulz – CEO, FLSmidth
  • Lars Petersson – CEO, Sparekassen Sjælland
  • Ola Jansson – direktør (konst.), Sveriges Aktiesparares Riksforbund
  • Rachel Curtis Gravesen – senior vice president, Genmab
  • Lars Sandahl Sørensen – COO, SAS
  • Henrik Drusebjerg – chefstrateg, Carnegie Investment Bank
  • Per Hansen – investeringsøkonom, Nordnet
  • Bjørn Sibbern – børschef, Nasdaq Copenhagen
  • Mette Walsted Vestergaard – journalist, netværket Kvindeøkonomien
  • Michael Friis Jørgensen – senior aktieanalytiker, Alm. Brand

På programmet står blandt andet også historien om Fingerprint Cards og Precise Biometrics, et stort biotektema med en række biotek-aktier og debat om investering i fonde mellem Saxo Privatbank og InvesteringsFondsBranchen,

FAKTA

InvestorDagen afholdes 12. april i på Hotel SAS Radisson Blu Scandinavia på Amager.

Det er 18. år i træk, at Dansk Aktionærforening afholder InvestorDagen.

På InvestorDagen forventes op mod 1.700 private investorer at deltage. De kan besøge 25 stande i et stort messeområde og høre nærmere om de selskaber, der har købt en stand. Desuden kan de deltage i over 35 foredrag, dbatter og seminarer med erhvervsleder og investeringseksperter.

Tilmelding på www.InvestorDagen.dk.

PROGRAM, TILMELDING OG YDERLIGERE INFORMATION